zondag 23 september 2018

Dag 28: 7 augustus 2018. Revere (MA) – Etten-Leur (NL)

Omdat we vanmiddag pas laat vliegen en pas rond 15:00 uur op het vliegveld hoeven te zijn, rijden we met onze volgepakte auto nogmaals naar het strand. We genieten van de laatste zon. Omdat we toch nog voldoende tijd denken te hebben zoeken we nog even een cache in de buurt. Maar dat blijkt geen eenvoudige opgave, omdat er veel eenrichtingsverkeer is Om er te komen moeten we de auto ergens onderaan een heuvel parkeren en dan de trappen op lopen naar de top.
Steeds als we bij een straat aankomen blijkt er aan de overkant weer een trap te zijn, dus we klimmen verder. Het zonnetje schijnt weer driftig, dus uiteindelijk zijn we redelijk bezweet als we bij de cache uitkomen. Boven op de heuvel blijkt nog een bedevaartachtig gebouw te staan met een groot beeld van een Madonna, verscholen in een hoek. We hebben geen tijd om uitgebreid te gaan kijken, want inmiddels tikt de klok richting drie uur en we moeten nog tanken en dan nog naar het vliegveld en het verhuurstation. Gelukkig ligt Revere Beach niet ver van Logan Airport, dus we rijden precies op tijd de parkeergarage van het verhuurbedrijf in. Daarna is het een kwestie van de koffers in de shuttlebus te droppen en richting vliegveld. Door al het rennen en racen zijn we behoorlijk bezweet, dus Jos wil in de vertrekhal eerst een schoon shirtje aantrekken. Dus even naar het toilet en een shirtje wisselen. De rest doen we in de lounge wel, daar hebben ze echte kleedkamers en douches. Na deze opfrisbeurt, worden de koffers keurig ingecheckt – nauwelijks meer kilo’s dan op de heenweg. De eerlijkheid gebiedt om te zeggen dat we ook wel wat oude spullen hebben achtergelaten.

Dan de gewone routine van de security check en op zoek naar de Delta Lounge om nog even op het gemak het vertrek van het vliegtuig af te wachten. De lounge is redelijk druk, maar er zijn altijd nog wel een paar lekkere stoelen met een stopcontact in de buurt om alle elektronica weer wat op te laden. Ondertussen genieten we van een drankje en een hapje en zo komen we de tijd wel door. De toestel is redelijk op tijd en zo vertrekken we rond 19:00 uur richting Nederland.

De menukaart in het vliegtuig vermeldt uitgebreid over de hapjes en de drankjes aan boord en het wordt ons bij de drankenlijst niet helemaal duidelijk waarom er zowel een Engelstalige als een Nederlandse lijst met dranken is. Volgens ons staat er twee keer hetzelfde. En zoals iedereen kan zien, voldoende drank om een heel regiment onder zeil te krijgen. Het entertainmentsysteem van Jos werkt niet lekker, maar na een paar keer herstarten krijgen we toch datgene te zien dat we willen zien.

Het voorgerecht is wel oké, het hoofdgerecht valt wat tegen, maar ach we komen hier tenslotte ook niet voor het eten. Dan maar proberen een beetje te slapen en ’s morgens komen we goed op tijd aan op Schiphol. Bij Van der Valk halen we onze auto op en een uurtje later zijn we weer terug thuis en is de vakantie voorbij.